Marcin Paździor

Klub Miłośników Muzyki zaprasza

4 wrz 2019 - 21:21

Proszę zapoznać się z propozycją wyjść muzycznych na wydarzenia muzyczne w Łodzi i poza nią. Każdy (młodszy i starszy) znajdzie coś dla siebie.

Przedstawiam ofertę biletów na (polecane przeze mnie) najbliższe wydarzenia miejscowe oraz wyjazdowe. Aktualne informacje (np. ile zostało biletów) będą dostępne w zakładce KOŁA ZAINTERESOWAŃ, o nowościach będę informować przez stronę główną.

27.09.2019, Filharmonia Łódzka, 19.00, 24zł, 20 biletów, zamówienie biletów wyłącznie mailowo ([email protected]), pieniądze do 10.09.2019.

Program:

Otto Nicolai – Uwertura do opery Wesołe kumoszki z Windsoru
Ludomir Różycki – Koncert skrzypcowy (łódzka premiera)
Ludwig van Beethoven – V Symfonia c-moll op. 67

5.10.2019, Filharmonia Łódzka, 19.00, 22zł, 20 biletów, zamówienie biletów wyłącznie mailowo ([email protected]), pieniądze do 18.09.2019.

KONCERT JAZZOWY TRIBUTE TO STAŃKO

17.10.2019, Teatr Wielki, Rigoletto, 18.30, 25zł, 30 biletów, zamówienie biletów wyłącznie mailowo ([email protected]), pieniądze do 18.09.2019.

8.11.2019, Filharmonia Łódzka, 19.00, 40zł, brak biletów, zamówienie biletów wyłącznie mailowo ([email protected]), pieniądze do 23.09.2019.

9.11.2019, Teatr Wielki, 18.00, Człowiek z Manufaktury, 25zł, 35 biletów, zamówienie biletów wyłącznie mailowo ([email protected]), pieniądze do 9.10.2019.

Wykonawcy:
Ingolf Wunder – fortepian
Vladimir Ashkenazy – dyrygent
Orkiestra Symfoniczna FŁ

Program:

Ludwig van Beethoven – I Koncert fortepianowy C-dur op. 15
Piotr Czajkowski – V Symfonia e-moll op. 64.

23.11.2019, Teatr Wielki, Viva la mama (G. Donizetti), premiera, 20 biletów, 40zł, zamówienie biletów wyłącznie mailowo ([email protected]), pieniądze do 9.10.2019.

30.11.2019, Teatr Muzyczny, Miss Sajgon, 60zł, 35 biletów, zamówienie biletów wyłącznie mailowo ([email protected]), pieniądze do 23.09.2019.

13.12.2019, Teatr Wielki, Dziadek do orzechów (balet), 25zł, 80 biletów, zamówienie biletów wyłącznie mailowo ([email protected]), pieniądze do 4.11.2019. Polecam dla dzieci klas 1-4.

Zapraszam również na widowisko Betlejem Polskie w wykonaniu zespołu Mazowsze w ich siedzibie w Otrębusach. 54 bilety. Zostały 32 bilety. Wyjazd 7.12.2019 O 15.00, powrót do Łodzi w godzinach wieczornych (ok 22.30). Koszt całkowity 120zł, 90zł (bilet) płatny do 9.10.2019, 30zł w dniu wyjazdu.

29.02.2020, Filharmonia Narodowa w Warszawie, 32 bilety (15 po 30zł - ulgowe, 13 po 40zł - normalne, 4 po 30zł - normalne) plus 35zł dojazd.

program:

Henryk Mikołaj Górecki: Miserere na chór mieszany a cappella op. 44 [33’], Ad Matrem op. 29 [12']

Ludwig van Beethoven: oratorium Chrystus na Górze Oliwnej op. 85 [50’]

Jedyne oratorium w dorobku Ludwiga van Beethovena – Chrystus na Górze Oliwnej – nigdy nie zajęło pierwszoplanowej pozycji w repertuarze koncertowym, a okazję do jego przypomnienia stanowi przypadająca w tym roku 250. rocznica urodzin kompozytora. Przyznać rację można tym, którzy twierdzą, że nie należy ono do najbardziej znaczących osiągnięć autora Koncertu cesarskiego, choć oczywiście odnajdziemy w nim kilka ustępów z miejsca zdradzających geniusz twórcy. Sam Beethoven wyznał jednak, że oratorium komponował w pośpiechu, przez co siłą rzeczy nie mógł wykreować nic nowatorskiego, a raczej skorzystał ze znanych szablonów z podziwianych przez siebie oratoriów Händla czy Haydna. Ktoś, kto pierwszy raz słucha utworu może w zupełnie usprawiedliwiony sposób pomyśleć, że ma do czynienia z wczesnoromantyczną operą niemiecką, czy mieć skojarzenia nawet z singspielami Mozarta! Słyszymy tu przecież maszerujących żołnierzy, pobrzmiewające niczym aria zemsty interwencje Piotra, a szereg fraz brzmi niczym... Fidelio.

W twórczości zmarłego 10 lat temu Henryka Mikołaja Góreckiego zauważyć można pewną cezurę, którą wyznacza napisane w 1972 roku Ad Matrem na sopran solo, chór i orkiestrę – znacząca większość dzieł kompozytora powstałych po tym czasie w mniejszym lub większym stopniu wpisuje się w nurt o charakterze religijnym. Pewne novum stanowi tu także zastosowanie nieobecnego wcześniej w jego muzyce głosu ludzkiego. Poświęcone pamięci zmarłej matki ekspresyjne Ad Matrem zapoczątkowało u Góreckiego kontemplacyjno-repetytywny styl, który rozwinął w pełni w powstałej cztery lata później słynnej III Symfonii.

Pod względem wyrazowym jeszcze bliższe Symfonii pieśni żałosnych jest monumentalne Miserere na chór mieszany a cappella. Trwający przeszło pół godziny utwór, w całości utrzymany w tempie lento, określić można jako „mistyczny minimalizm”.

Informacje szczegółowe ile zostało biletów na poszczególne wydarzenia są w zakładce Koła zainteresowań/ Klub Miłośników Muzyki.