Dlaczego jest to dobre dla dzieci?
Dostosowanie do możliwości
Proces nauczania jest bardziej zindywidualizowany i dostosowany do potrzeb i możliwości uczniów.
Uwzględnienie naturalnych różnic
Metody i formy nauczania są dostosowane do płci i uwzględniają naturalne różnice w tempie i sposobie rozwoju chłopców i dziewcząt.
Większa motywacja
W klasach jednorodnych uczniowie mają większą motywację, chętniej podejmują wyzwania i osiągają więcej; są też bardziej zaangażowani w proces nauki, łatwiej wyrażają swoje zdanie i czują się komfortowo w swoim towarzystwie.
Kształtowanie szacunku
Uszanowanie naturalnych różnic sprzyja kształtowaniu szacunku dla drugiej płci.
Rozwój specyficznych cech
W tym modelu lepiej rozwijają się cechy specyficzne dla danej płci. Sprzyja to osiąganiu dojrzałości kobiecej i męskiej przy mniejszym ryzyku ich zaburzenia, szczególnie w wieku dorastania; dzięki temu dziewczęta i chłopcy lepiej przygotowują się do relacji z płcią przeciwną w dorosłym życiu.
Koedukacja w obrębie szkoły
Szkoła salezjańska wykorzystuje więc to, co najlepsze w modelu edukacji zróżnicowanej ze względu na płeć, zachowując jednocześnie atuty koedukacji w obrębie całej szkoły.