Tutoring w Liceum Salezjańskim
Tutoring jest to forma indywidualnej pracy ucznia z nauczycielem, której celem jest rozpoznawanie mocnych stron podopiecznego i pomoc w ich systematycznym rozwijaniu.
Nasza historia
W 2017 r. nasza szkoła przystąpiła do ogólnopolskiego projekty pn. „Wychować człowieka mądrego”. Celem projektu było wprowadzenie do polskich szkół metody tutoringu.
Od tamtej pory w naszej szkole (na razie w liceum) posługujemy się tą metodą, aby wspierać uczniów w procesie ich rozwoju.
Czym jest tutoring?
To forma pracy indywidualnej ucznia z nauczycielem, której celem jest rozpoznawanie mocnych stron podopiecznego i ich systematyczne rozwijanie. W trakcie cyklicznych spotkań tutor (nauczyciel) słucha ucznia, dzieli się z nim własnym doświadczeniem, pomaga wypracować rozwiązania problemów i stworzyć plan rozwoju.
Każdy z uczniów naszego liceum będzie mógł wybrać sobie tutora (spośród przeszkolonych nauczycieli) i współpracować z nim w oparciu o zasady zawarte w kontrakcie tutorskim.
Dlaczego warto?
Tutoring jest dla szkoły:
- efektywnym wsparciem w pracy dydaktycznej i wychowawczo-opiekuńczej,
- uzupełnieniem wychowawstwa klasowego,
- szansą na stworzenie przyjaznego środowiska oraz zbudowania indywidualnej relacji między opiekunem-tutorem a jego wychowankiem,
- okazją do wprowadzenia w szkole innowacyjnego i nowoczesnego modelu pracy pedagogicznej, który wzmacnia diagnostyczno-profilaktyczną funkcję procesu wychowawczo-opiekuńczego,
- sposobem na włączenie rodziców (pierwszych i najważniejszych wychowawców i nauczycieli swoich dzieci) do procesu pedagogicznego,
- okazją do doskonalenia atmosfery w szkole,
- szansą na zmniejszenie zachowań ryzykownych wśród uczniów oraz na zwiększenie frekwencji uczniów,
- okazją do uświadomienia pracownikom niepedagogicznym szkoły, że oni również wspierają proces wychowawczy.